[vc_row][vc_column column_width_use_pixel=”yes” font_family=”font-486995″ overlay_alpha=”50″ gutter_size=”3″ medium_width=”0″ mobile_width=”0″ shift_x=”0″ shift_y=”0″ shift_y_down=”0″ z_index=”0″ width=”1/1″ column_width_pixel=”800″][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][vc_column_text]Όταν ξεκινάμε να δημιουργήσουμε μια καμπάνια paid advertising το πρώτο ερώτημα που πρέπει να απαντήσουμε είναι:
Ποιο είναι το καλύτερο κανάλι για την ολοκληρωμένη προώθηση του πελάτη μου;
Με τις πλατφόρμες Facebook και Google να βρίσκονται πολύ μπροστά από τον ανταγωνισμό τους, η επιλογή τους δείχνει να είναι αυτόματα η ενδεδειγμένη λύση.
Μεταξύ των δύο όμως;
Η αλήθεια είναι πως και οι δύο πλατφόρμες δίνουν στους performance advertisers μία ευρεία ποικιλία επιλογών στόχευσης, συμπληρώνοντας, θα μπορούσαμε να πούμε, η μία την άλλη.
Facebook Ads
Το Facebook μπορεί να χαρακτηριστεί ο βασιλιάς της στόχευσης στα δημογραφικά χαρακτηριστικά, μιας και σε «σημαδεύει» με την ακρίβεια του Facebook ID σου. Περιλαμβάνοντας όλα τα δεδομένα φίλων, περιοχής, δουλειάς, συμπεριφορές, ενδιαφέροντα, σχέσεις, τι σου αρέσει και τι δεν σου αρέσει, δημιουργεί ολοκληρωμένο προφίλ της ιδανικής περσόνας στόχευσης.
Ενώ τα άτομα που στοχεύεις μπορεί να ανήκουν στην «περσόνα» του αγοραστή σου, το πιο πιθανό είναι να μην έχει δείξει το παραμικρό ενδιαφέρον για το προϊόν σου.
Με 2,13 δις. ενεργούς χρήστες το μήνα (!) (νούμερα από το Q4 2017), ή πιο απλά το 1/3 του πλανήτη, το Facebook σου δίνει την ευκαιρία να τους στοχεύσεις κοινά μέσω 3 επιλογών:
1.Saved/Core Audiences:
Θεωρούμε το κοινό που δημιουργούμε στοχεύοντας με βάση δημογραφικά χαρακτηριστικά, την περιοχή που κατοικεί ή βρίσκεται, ενδιαφέροντα και διάφορες συμπεριφορές (π.χ. ενεργός online αγοραστής).
2. Custom Audiences:
Θεωρούμε τα άτομα που έχουν αλληλοεπιδράσει με τα web properties μας. Ένας τρόπος είναι να επισκέφθηκαν το website μας και να τους κατέγραψε το Facebook Pixel. Αντίστοιχα θα μπορούσαν να έχουν αλληλεπιδράσει με τη σελίδα μας στο Facebook ή να παρακολούθησαν συγκεκριμένο ποσοστό από video. Επίσης ως custom audience θεωρούμε και τις λίστες πελατών που διαθέτουμε (διευθύνσεις email ή τηλέφωνα).
3. Lookalike Audiences:
Το βασικότερο εργαλείο που δίνει την δυνατότητα στους performance advertisers να βρουν άτομα που μοιράζονται κοινά χαρακτηριστικά (job titles, page likes/follows, demographics) με τις ομάδες ατόμων που ανήκουν στα custom audiences. Όπως και το similar audience feature της Google, και τα δύο αποτελούν πολύ καλές επιλογές για την μεγιστοποίηση του Reach.
Google Ads
Από την άλλη, χρησιμοποιώντας Google Ads στοχεύουμε με βάση keyword search-based intent, δηλαδή έχοντας δεδομένο ότι οι πιθανοί πελάτες ψάχνουν για το προϊον ή την υπηρεσία που διαθέτουμε. Για το λόγο αυτό, τα κοινά που προέρχονται από αυτές τις καμπάνιες είναι πιο κοντά στο να πραγματοποιήσουν μια αγορά.
Ταυτόχρονα, η Google Ads Platform προσφέρει τον μοναδικό συνδυασμό στόχευσης λέξεων κλειδιών με remarketing κοινά (RLSA). H αλήθεια είναι ότι τα Insights που παρέχει το Facebook για τα κοινά του είναι αυτά που του δίνουν ένα προβάδισμα σε σχέση με την Google που “απλά” γνωρίζει τα sites που επισκέφτηκαν οι χρήστες, από που ήρθαν και ποια keywords χρησιμοποίησαν για να βρεθούν εκεί.
Η χρήση των social κοινών στις search καμπάνιες με τη μορφή RLSA αποτελεί μία πολύ καλή και αποτελεσματική πρακτική στη βελτιστοποίηση της απόδοσης των search campaigns.
Το αποτέλεσμα μαγικό.. χαμηλότερο κόστος, πιο σχετικό μήνυμα άρα πιο αποτελεσματική διαφήμιση!
Τα δεδομένα του συνδυασμού των δύο μιλάνε από μόνα τους μιας και μία σχετικά πρόσφατη έρευνα από το Kenshoo έδειξε ότι τα κοινά των Google Search καμπανιών που είχαν ήδη δει διαφήμιση μέσω Facebook απέδωσαν:
- 130% βελτιωμένο ROAS
- 107% αύξηση στο CTR
- σημαντική αύξηση του μέσου καλαθιού (AOV)
- χαμηλότερο κόστος ανά αγορά (CPA)
Ενώ η χρήση Facebook LAAs (Lookalike Audiences) σε σύγκριση με standard website visitors ανάμεσα σε 20 προϊόντα έφερε:
- 68% αύξηση στο CTR,
- 66 % αύξηση στο Conversion Rate
- 18% μείωση στο κόστος ανά αγορά
(πηγή Search Engine Journal)
Με ποιο τρόπο μπορούμε να πετύχουμε αυτά τα αποτελέσματα;
Με βάση ότι συζητήσαμε παραπάνω είναι εμφανές ότι η βέλτιστη λύση είναι ο συνδυασμός των δύο ad platforms. Το σημαντικό reach από την Google και οι αξεπέραστες δυνατότητες στόχευσης του Facebook είναι ικανά να φέρουν πολύ καλά αποτελέσματα.
Η λογική εδώ είναι να κάνουμε χρήση των κοινών που συλλέξαμε με Facebook ads ως λίστες κοινών RLSA στο Google Search.
Για να επιτευχθεί αυτό κρίνεται απαραίτητη η χρήση μοναδικών UTM Tags για κάθε Facebook adset (ή και ad).
Γιατί να χρησιμοποιήσω UTMs;
Στη συγκεκριμένη περίπτωση για να μπορέσουμε να καταγράψουμε και να αναλύσουμε από ποιο ad προήλθε το κοινό μας θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε UTM tags.
Για να φτιάξεις UTM για την καμπάνια σου μπορείς να χρησιμοποιήσειςτο Google Campaign URL Builder tool.
Όμως, το παραπάνω εργαλείο θα σε βοηθήσει μεν να φτιάξεις Tagged URLs αλλά έχει μερικά μειονεκτήματα:
- Δεν μπορεί να κρατήσει αρχείο
- Δεν υπάρχει οργάνωση
- Δεν μπορείς να tag-άρεις μαζικά URLs
Γι’ αυτό το λόγο παρακάτω θα βρείς ένα UTM Tagging Google Sheet που δημιουργήσαμε για σένα!
Έτσι θα μπορέσεις να έχεις ένα οργανωμένο αρχείο για τα UTM tags σου ανά πάσα στιγμή!
Bonus: Σου έχουμε έτοιμο μηχανισμό για τη δημιουργία short links 🙂[/vc_column_text][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][vc_column_text]Όσο πιο συγκεκριμένος και οργανωμένος είσαι με τα UTMs τόσο καλύτερο διαχωρισμό μπορείς να επιτεύξεις στα μετέπειτα κοινά σου. Όταν ξεκινήσουν να φέρνουν traffic τα UTM tagged URLs θα μπορείς να δημιουργήσεις τις λίστες που επιθυμείς μέσα από τον Audience Builder του Google Analytics.
Δημιούργησε Segmented Audience με UTM Tags και εισήγαγε τα στα Google Ads
Βήμα 1: Στο Facebook ad πρόσθεσε στο πεδίο URL parameters το κομμάτι URL που έφτιαξες από το Google Campaign URL Builder.
Βήμα 2: Φτιάξε το Audience σου μέσα από το Google Analytics στο Audience Builder > Traffic Sources.
Βήμα 3: Έτοιμο! Εφ’όσον έχεις συνδέσει το Google Analytics με το Google Ads θα βρείς το audience έτοιμο προς χρήση στα Audiences του Google Ads.
Tip: το Analytics χρειάζεται να αναγνωρίσει τουλάχιστον 1000 επισκέπτες για να μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη λίστα στις GSN καμπάνιες σου.
Tip 2: Οποιαδήποτε ρύθμιση bid γίνει σε λίστα RLSA, συνδυάζεται με όποια άλλη ρύθμιση bid γίνεται στο account (δηλαδή στην ώρα, μέρα, συσκευή, κτλ.). Υπενθυμίζουμε πως η Google απαγορεύει τη χρήση λιστών RLSA στις ευαίσθητες ομάδες που έχουν να κάνουν με τους κλάδους υγείας και τζόγου.
Bonus Ad Campaign: Στόχευσε συγκεκριμένες θέσεις εργασίας μέσω των Search Διαφημίσεών σου
Για να το επιτύχεις αυτό ακολούθησε τα παρακάτω βήματα:
- Δημιούργησε μια καινούργια καμπάνια στο Facebook (κατά προτίμηση Traffic Objective & optimized for impressions για χαμηλότερο κόστος).
- Στο Audience της στόχευσε τα επαγγέλματα στους τομείς που επιθυμείς.
- Χρησιμοποίησε μοναδικά UTM Tags για να μπορείς να ξεχωρίσεις τους συγκεκριμένους επισκέπτες μέσα ανά θέση εργασίας στα Analytics.
- Τέλος δημιούργησε ένα καινούργιο κοινό φιλτράροντας με βάση το UTM της εκάστοτε καμπάνιας.
Χρησιμοποίησε τη συγκεκριμένη λίστα ως κοινό στην Search καμπάνια που επιθυμείς και έτσι θα μπορέσεις να στοχεύεις επαγγελματίες με τις ειδικότητες που επέλεξες στο Facebook, μέσα στις Google Search καμπάνιες σου, ενώ ταυτόχρονα, τους έχεις περάσει ήδη και από το website σου.
Η παραπάνω ακολουθία δεν ενδείκνυται σε περιπτώσεις πολύ χαμηλού budget διότι μειώνει αισθητά τον αριθμό του κόσμου που μπορείς να προσελκύσεις με τη διαφήμισή σου, αφού πρέπει να φέρεις ήδη μία φορά το κοινό σου για να έχει λόγο ύπαρξης η δεύτερη καμπάνια.
Final Thoughts
Σίγουρα ανα καιρούς σκεφτόμαστε και συγκρίνουμε την απόδοση των δύο platform ξεχωριστά για να εξυπηρετήσουμε πολύ συγκεκριμένους σκοπούς. Αξίζει να σκεφτούμε πέρα από την πεπατημένη όμως και να εξερευνήσουμε πως θα μπορέσουμε να πετύχουμε καλύτερο αποτέλεσμα χρησιμοποιώντας και τα δύο κανάλια διαφήμισης συνεργατικά.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row row_height_percent=”0″ overlay_alpha=”50″ gutter_size=”3″ column_width_percent=”100″ shift_y=”0″ z_index=”0″ enable_bottom_divider=”default” bottom_divider_inv=”curve-opacity” shape_bottom_invert=”yes” shape_bottom_h_use_pixel=”” shape_bottom_height=”150″ shape_bottom_color=”color-uydo” shape_bottom_opacity=”100″ shape_bottom_index=”0″][vc_column column_width_use_pixel=”yes” font_family=”font-486995″ overlay_alpha=”50″ gutter_size=”3″ medium_width=”0″ mobile_width=”0″ shift_x=”0″ shift_y=”0″ shift_y_down=”0″ z_index=”0″ width=”1/1″ column_width_pixel=”800″][vc_custom_heading text_color=”color-xsdn”]Έχουμε κάτι για σένα…[/vc_custom_heading][vc_column_text]Θέλεις κι εσύ να μάθεις πως θα υλοποιήσεις την διαφημιστική καμπάνια σου σε Facebook & Google για μέγιστη απόδοση και αποτελέσματα;
Έλα στο 1ο ολοκληρωμένο Performance Marketing Academy που διοργανώνουμε σε συνεργασία με την Ελληνοαμερικανική Ένωση.[/vc_column_text][vc_column_text]
[/vc_column_text][vc_empty_space empty_h=”2″][/vc_column][/vc_row]